3.05.2014

Na zakwasie i na drożdżach. Kwiecień 2014




Kwietniowa lista zawiera 68 wypieków drożdżowych i na zakwasie. W wielkanocnym miesiącu pojawiły sie na liście tradycyjne wypieki. Tematem przewodnim były baby drożdżowe i zgłosiły się...Siedem pięknych... wielkanocne, lukrowane, ozdobione, wykonane z najlepszych składników, z dużą ilością żółtek, wyrabiane pracowicie, jak nakazuje zwyczaj. Bez wątpienia taką właśnie babką jest wypiek Krysi z blogu Takie tam moje pomysły. Popatrzcie na ten przepis, 6 żółtek na 350 g mąki! Do tego aż 100 g masła i tylko 30 g drożdży! Wyrabiana ręcznie, masło dodawane w końcowej fazie! To musi być smakowita baba!


Ciężka od żółtek i masła - a jednak taka puszysta! Założę sie, że aby uzyskać taki efekt, trzeba sie solidnie napracować, i to ręcznie. Gratuluję Krysiu! Mój wielkanocny prezent w postaci książki Petry Altmann "Wypieki w tradycji klasztornej" pojedzie do Ciebie.

Koniecznie trzeba się zatrzymać nad tradycyjnym włoskim Colomba Pasquale, czyli Gołębiem Wielkanocnym w wykonaniu Sandry i Lucii. To wielkanocny odpowiednik  panettone i pandoro, pachnący skórką pomarańczową.

Polecam bardzo, wypróbowany przeze mnie już dwukrotnie Chleb z płatkami owsianymi. Jest rewelwelacyjny! W najbliższym czasie upiekę też babkę według przepisu Krysi. Ciekawe, czy umiem, jak ona, upiec tak puchatą?

Wszystkim współtworcom kwietniowej listy bardzo dziękuję. 
Zapraszam do majowych wypieków. To bedzie już jedenasta lista




 Baby drożdżowe 
na Wielkanoc

Babka drożdżowa
Alzacka

UgotujmyTo.pl
Babka kokosowo-pomarańczowa
Gotuj Zdrowo!

Baba drożdżowa
Takie tam moje pomysly

Babka drożdżowa
tarzynkowo





Baba drożdżowa
Pomysłowe Pieczenie
Baba drożdzowa
z rodzynkami

Happy kitchen






Na zakwasie... 


Chleb z ziarnami
Cynamonowy Pył
Chleb orkiszowy
na zakwasie

Smakowitychleb.pl

pane
Sono io, Sandra


Healthy Craving
Chleb litewski
na ciemnym piwie

Zakalce mego życia
Chleb polski
Healthy Craving




Chleb orkiszowy z pomidorami
Bea w kuchni
Chleb pomidorowy
Konwalie w kuchni

Chleb pomidorowy z oliwkami
UgotujmyTo.pl
Pomidorowiec orkiszowy
Grahamka, weka i kajzerka


Pomidorowy chleb orkiszowy
Kulinarne przygody Gatity
Wiejski chleb francuski
Kulinarne przygody Gatity




tarzynkowo
Chleb
z płatkami owsianymi

UgotujmyTo.pl


Chleb gryczany
Fabryka Kulinarnych Inspiracji

Chleb Wojenny
Zapach chleba
Pomidorowy chleb orkiszowy
Healthy Craving

Chleb żytni na zakwasie
Kulinarne przygody Gatity
Chleb żytni z melasą karobową
Moje Małe Czarowanie


ola domowa
Chleb różany
z migdałami

Smakowitychleb.pl




Bułki żytnie 40% z kminkiem
Grahamka, weka i kajzerka







...i na drożdżach 

Bułeczki zajączki
Cynamonowy Pył


ipasticciditerry
Broa die Milho
Healthy Craving







Pizza
di fromaggio marchigiana

tortadirose
Stelle di farro
Burro e Malla



Chleb tygrysi
Ala piecze i gotuje
Tygrysi chleb
Fabryka Kulinarnych Inspiracji


Chleb tygrysi
Kulinarne Przygody Gatity
Chleb tygrysi
Moje Małe Czarowanie


Chleb rustykalny
Akacjowy blog
Chleb miodowy
Moje Małe Czarowanie

Chleb orkiszowy
UgotujmyTo.pl
Chleb zakopiański z czarnuszką
Zakalce mego życia
Wytrawne kwiatki
Moje domowe kucharzenie


Chleb cypryjski
Moje Małe Czarowanie
Selkirk bannock
szkocki chlebek rodzynkowy

Grahamka, weka i kajzerka


Lithuanian Easter bread
briciole

Bułki z ciecierzycą, sezamem
i czarnuszką

Pieczywo na zakwasie
Bułeczki owsiane
Happy kitchen

Swiss bread for Lent
Cibo vino e parole


La colomba
tortadirose
 colomba pasquale
Sino io, Sandra


Chałka
Healthy Craving

Tomato bread
Same Veggie Many Ways
Mini pizze
Kulinarne przygody Gatity






Kulinarne przygody Gatity

Elioti-cypryjski chleb
Chili, czosnek i oliwa
Focaccia
z czosnaczkiem

ola domowa

Moje domowe kucharzenie
Fantazyjne bułeczkiStare Gary
,
Słodka focaccia
z orzechami

Kulinarne przygody Gatity

Puchate drożdżowe
Takie tam moje pomysły
Placek drożdżowy z owocami
Sweet'n'Sour


Chelsea Buns
Moje domowe kucharzenie
Drożdżowy kwiat
z masą makową

Moje domowe kucharzenie
Bea w kuchni
Makowiec
Healthy Craving




8 komentarzy:

  1. Super zestawienie:-). A przepis na babę koniecznie muszę wypróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe pieczywko:-))) cieszy oczy i brzuszek:-)) pozdrawia:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znów się napracowałaś i efekt znakomity. Jest w czym wybierać :) Krysi serdecznie gratuluję :) pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo dziękuję. Ogromną radość zrobiła mi Wiesia tym wyborem.

      Usuń
  4. Piękne te wypieki , a ja się z babami zagapiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Another amazing array of beautiful breads. Thank you so much for the roundup, Wisla.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna lista :) jestem taka dumna i szczęśliwa , że jestem jej częścią , pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń