12.12.2013

Ciastka adwentowe z gryką




Czas na ciastka adwentowe. Nie są zbyt wystawne, raczej skromne w wyglądzie i składzie. Dodatek mąki gryczanej nadaje im atrakcyjnego aromatu. Ciastka są kruche i świetnie się przechowują, oczywiście pod warunkiem, że nie ma w ich okolicy zbyt wielu pożeraczy.




Ciastka adwentowe z gryką
przepis Kuchnia 12/2012

125 g masła
60 g cukru trzcinowego
65 g cukru białego
1 jajko
180 g mąki gryczanej
100 g maki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Masło ucieramy z cukrem, dodajemy jajko, sól i oba rodzaje mąki. Wyrabiamy szybko gładkie ciasto, zawijamy w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na co najmniej dwie godziny. 
Z ciasta wałkujemy placki o grubości 0,5 cm, wykrawamy ciasteczka, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 20 minut. Ciastka przed wstawieniem do piekarnika możemy posmarować woda i obsypać cukrem trzcinowym.






8 komentarzy:

  1. Wiesiu-wspaniale wyglądają i zapewne tak smakują :) piękne zdjęcia :) pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne!
    Chyba niewiele bym schowała do puszki...

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba z nieba mi spadłaś Wisło z tym przepisem. Kupiłam kiedyś w moim włoskim sklepie mąkę gryczaną i teraz zastanawiałam się jak ją zutylizować. I już wiem. Prześlicznie wyglądają te ciacha a piszesz jeszcze, że są smaczne to już nic innegio mi nie pozostaje jak tylko zakasać rękawy i brać się za robotę. dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesiu, jakież te moje ciastka wyszły paskudne, to głowa mała :) Ta moja mąka to zupełnie inna mąka, bo pełnoziarnista i to chyba młotkiem tłuczona :D Ale za to ciasta są jak niebo w gębie. Ja nie przepadam za ciasteczkami, a te wcinam jedno po drugim. Pyyyyyyyyyyyyyycha są. Dziękuję za przepis i pozwolę sobie na umieszczenie go u siebie, oczywiście z odsyłaczem do Twojego oryginału

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle przepis bardzo trafiony, ciastka pięknie podane.
    Zawsze kusi mnie mąka gryczana, ale też nie miałam na nią pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam i potwierdzam, że pyszne i chrupiące, a do tego mają intrygującą nutkę smakową:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje za wszystkie miłe komentarze. Ciastka z gryką upiekłam jeszcze raz, tym razem na świąteczne prezenty dla znajomych. Maja rzeczywiście ciekawy smak, cukier trzcinowy zapewnia im chrupkość i świetnie sie przechowują. Sama sie cieszę, że je odkryłam.

    OdpowiedzUsuń