11.05.2013

Truskawkowa etiuda z czekoladą

Strawbery Etude with Choclate




Taka zabawa. Zabawa ze zdjęciami.

Fun and Games. Playing with the picture...




Zawsze chciałam zrobić te babki i sfotografowac je. Nie przypuszczałam, że to będzie takie trudne. Oczywiście zrobienie babek jest łatwe. Fotografowanie płonącej truskawki, to wyzwanie dla takiego "fotografa" jak ja. I sama nie wiem, czy posiadanie prostego kompaktu jest tu pomocne, czy wręcz przeciwnie. Tak więc upiekłam, ozdobiłam, podpaliłam i zrobiłam co mogłam, aby pokazać ten płomień. Na koniec nie wiedziałam czy wyrzucić, czy pokazać. A co tam, pokażę.

I always wanted to make these cupcakes and photograph them. However, I never expected it would be as difficult. Certainly, making these cupcakes is simple. It is picturing them well that poses a challenge for a kind of 'photographer' I am. I actually end up in doubt whether the fact I own just a compact camera worked in my favour or quite in the contrary. Thus, I baked, decorated, kindled and did my best to display this flame. Finally, I wasn't sure if to trash or show. Let it be, here it goes.



Kruche babki czekoladowe

10 dag masła
18 dag mąki (wskazana krupczatka ale może być też tortowa) 
1 żółtko
8 dag cukru pudru
2 łyżki kakao
1 łyżeczka esencji waniliowej.


Zimne masło pokrojone w kostkę, mąkę, kakao i cukier posiekać w malakserze na drobna kruszonkę, dodać żółtko, esencję i jeszcze chwile mieszam. Wszystko wysypać do miski i rękami szybko zlepić ciasto w kulę. Przykryć folia i odstawić do lodówki na godzinę.
Z tej porcji ciasta wychodzi pięć babek o średnicy 10 cm i wysokości 4 cm .
Ciastem należy wylepić foremki babkowe i wstawić je na 10 minut do zamrażalnika. Piec z obciążeniem 15 minut w piekarniku, w temp. 200 stopni, potem dopiekać jeszcze 10 minut bez obciążenia. Przestudzić i jeszcze lekko ciepłe wyjąć z foremek. Ochłodzić całkiem w lodówce.
Wypełnić ulubionym kremem i owocami.


Choclate shortcake bases

100 g (3.5 oz.) butter
180 g (6.5 oz.) flour (I recommend Graham flour but pastry flour should also do)
1 egg yolk
80 g (3 oz.) icing sugar
2 sp. cocoa
1 tsp. vanilla essence

Slice cold, diced butter, flour, cocoa ans sugar in food processor into fine crumble. Add yolk, essence and mix for a while longer. Pour all into bowl and quickly form the dough into ball using hands. Cover with wrapping film and refrigerate for an hour.
This amount of dough makes five 10 cm (4 inch) diameter 4 cm (1.5 inch) height cupcakes.
Layer the cupcake moulds with dough and put into freezer for 10 minutes. Bake under weigh for 15 minutes in the oven set to 200°C (95F), and then for 10 minutes without weight. Let them cool down for a while, remove from the moulds when still slightly warm. Cool down completely in the fridge. Fill with crème and fruits of choice.





Moje babki wypełnione są posiekanymi truskawkami marynowanymi pół godziny w whisky i ganache z gorzkiej czekolady.

My cupcakes are filled with sliced strawberries marinaded in whisky and bitter choclate ganache for half an hour.




Babki płoną znakomitą, szkocką single malt whisky Aberlour A'bunadh o porażającym 60,5 alc. volt.

The cupcakes burn of excellent Aberlour A'bundah single malt scotch containing smashing 60.5 alc. volt.






9 komentarzy:

  1. eeee trochę Wisełko się czepiasz , toć widać ze płoną. Fajne te babki , jak to u Fajnej Babki jest norma
    pozdrawiam

    p.s miałam kupi ta formę na buły ,ale mi wykupili i czekam na informacje kiedy będą , bo muszę ją mieć :D a taką chlebową tez u nich kupowałaś?Jeśli tak to którą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, sklep który podlinkowałam polecam, bo Pani ze Starej Europy ma najniższe ceny i jest solidna. Kupowałam u niej tylko tę formę na bułki, inne formy kupowałam u Markosa (widziałam u nich takie na 4 bułki, ale drogie). Mój duży garnek gliniany(ze zdjecia)jest tego samego wytwórcy, co garnki z oferty Starej Europy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. a który byłby to u Starej Europy?Ten duzy?

      Usuń
    3. Alicjo odpowiem Ci na FB :)

      Usuń
  2. Pysznie!
    Czekolada i truskawki,biorę wszystko...

    OdpowiedzUsuń
  3. łał....piękne...połączenie czekolady i truskawek , to tego alkohol...pełna dekadencja :D płonąca truskawka bardzo spektakularna. Zdjęcia bardzo ładne :) kusisz mnie baaaaardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszniutko tu:) i pięknie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś niesamowitego! Zdecydowanie robią wrażenie, super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta truskaweczka na muffinach jak wisienka na torcie :)

    OdpowiedzUsuń